לבקש את דבר ה' • משנה ברורה עוז והדר החדש

אתר קול חי No Comments on לבקש את דבר ה' • משנה ברורה עוז והדר החדש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שוק ארבעת המינים כבר שוקק חיים. באחד הדוכנים, המוכר, ילד שעדיין לא הגיע לגיל מצוות. דווקא אצלו בדוכן נמצאו לולבים מזן דרי המהודרים ביותר. האם הקונה הנוטל את הלולב יקיים את המצווה?

זכה מרנא החפץ חיים שספרו המשנה ברורה התקבל כספר הלכה אחרון לבית ישראל וכחלק מהווית כל יהודי באשר הוא, עד כי על פיו ישק לדעת דבר ד' זו הלכה, את המעשה אשר יעשון והדרך אשר ילכו בה.

בדורות האחרונים התחדשו והשתנו דברים רבים, בעיקר בגלל ההתפתחויות הרבות והחדשות בכל תחום, גדולי הפוסקים דנו בדברים רבים שעליהם פסק המשנה ברורה בהתאם למה שהיה מצוי ורגיל בזמנו, ובזמננו השתנו הדברים עד כי הדברים הוצרכו לשיקול והכרעה מחדש.

בעל המחבר ומחולל היצירה החדשה "משנה אחרונה" היוצא עתה במהדורה החדשה, נטל על שכמו מטרה לההדיר את כרכי המשנה ברורה, להוסיף להם תוספת של אלפי הערות משלימות ומחכימות, המסייעים בהבנת כל הלכותיו ודברותיו עד דק תוך שילוב הנידונים האקטואליים לדורנו, ובכך להקל את הלימוד בספר יסוד זה.

מלאכת קודש זו, מטרתה להטעים, להעמיק ולקרב את לימוד המשנה ברורה, הן  בהערות והארות בפשט דברי המשנ"ב והן בהוספת ביאורים וטעמים בדבריו הכוללים ביאור דבריו מסתירות ושאלות שונות במרחבי התלמוד. גם הובאו פסקים והוראות בדברים המצויים והמעשיים שלא נדונו בדבריו או שהתחדשו בימינו התלויים בפסקי המשנ"ב ונצרכים לכל לומד הלכה על מנת לדעת הלכה למעשה, הכל ממקורות נאמנים, מספרי האחרונים גדולי הפוסקים



0 תגובות